-->

Pernahkah Anda Melihat Air Terjun Membeku?

Wednesday 8 February 2012

Disini terdapat beberapa gambar yang menunjukkan suatu kawasan air terjun di German yang terlalu sejuk sehingga membeku.


Orang ramai melihat air terjun Triberg di Black Forest berdekatan dengan Triberg, selatan Jerman semasa suhu jauh di bawah sifar, pada 7 Februari, 2012.

Seorang pelancong dari Bad Urach, Jerman mengambil gambar di belakang lapisan kerucut ais. Gelombang sejuk melanda seluruh Eropah serta membawa salji yang tebal.

Sebuah kereta memandu melalui lanskap salji yang tebal di Inselberg gunung di timur Jerman, pada 6 Feb. Kesejukan yang melampau telah menyebabkan pelarangan penerbangan serta selain itu angka kematian dilaporkan tidak kurang dari 200 orang.

Bungkusan makanan yang beku dilihat dari Jambatan Stadtbruecke di Frankfurt Oder, Jerman, 7 Februari. Ianya telah hanyut sejauh lebih daripada 140 kilometer Sungai Oder di sempadan antara Jerman dan Poland.

Seorang pejalan kaki berjalan di tangga salji di taman Olimpik di Munich, Jerman selatan, pada 7 Februari. Suhu menjunam ke paras terendah di Eropah di mana dalam tempoh dua minggu telah mengorbankan 220 nyawa.

Sekumpulan lelaki bermain hoki ais di Alster sekitar kawasan Hamburg, Jerman. Ais dilaporkan setebal 18 cm.

Ais kristal tergantung dari roda air di muzium teknikal di Annaberg-Buchholz, timur Jerman pada 7  Februari, 2012.


P/S: fuh~ selamat Malaysia x macam ni.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...